20. helmi, 2017

Halleluja, tunnet sydämeni!

Syksyllä eräästä koulutuksesta tarttui matkaani Psalmi 139, jossa jae "Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni". Tämä alkoi elää sydämessäni ja päätin että tätä on hyvä jakaa seurakunnassa, usein. Olen lukenut tuon psalmin  ehtoolliskokouksessa ennen leivän murtamista, hengellisen musiikin soidessa taustalla ja kokenut, että Jumala haluaa näin koskettaa siinä hetkessä parantavalla voimallaan. "Sinä olet saartanut minut edestä ja takaa ja laskenut kätesi minun päälleni". Se on totta. Se vain on niin hyvä myös kuulla ääneen. Sen tähden seurakuntaankin yleensä tullaan, kuulemaan.

Koulutuksesta puheen ollen Varkaudessa järjestettiin äskettäin Healing Room parantavan rukouksen koulutus. Itse määrittelisin tuon koulutus sanan suuntaa antavana. Sanoisin paremminkin valtuutus, rukousvaltuutus. Kuten aiemmin kirjoitin Jeesuksen meille antamasta tehtävästä levittää ilosanomaa ja parantaa sairaita, on meillä valtuutus myös tehdä niin. Rukous, sydämen puhe Jumalalle tulisi olla jokaisen uudesti syntyneen kristityn jatkuvaa toimintaa 24/7. On kuitenkin muistettava kun Jeesus sanoi "he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi". Kristitty on Pyhän Hengen kanava. Kun Jumala kutsui sinua ja otti omaksi lapsekseen, niin hän antoi sinulle jotain. Vai ajatteletko, että ei minua ainakaan ole tarkoitettu toimimaan? Jumalako vaan halusi, että pidät tulta piilossa? Siinä käy niin, että alkaa kärytä ja savuuttaa. Ota siis peitto pois ja anna liekin roihuta! Jos et sinä lähde uskossa liikkeelle tai laita kutsumustasi käyttöön, niin kuka sitten?

Tule Pyhä Henki ja anna rakkauden laajeta sydämessämme, jotta se leviää ympärillemme kirkastaen Kristusta.

"Mutta kuinka kalliit ovat minulle sinun ajatuksesi, Jumala, kuinka suuri on niitten luku! Jos minä tahtoisin ne lukea, olisi niitä enemmän kuin hiekan jyväsiä. -Minä herään ja olen vielä sinun tykönäsi". Amen!

Iloa Herrassa! T.Hartsa